♥ Min tro.

Dag 9 – Tråkigaste ämnet, så det blir ett kort inlägg haha! Jag är helt enkelt inte engagerad. Finns det något mer? Who cares? I live my life just the way i like it! Om det finns någon gud? Änglar? Ett liv efter? Jag orkar inte lägga ner en sekund på att ens tänka på det. Det finns inget svar, inget man kommer få veta ändå! Den dagen jag ligger inför döden kan jag börja fundera på det, annars spelar det ingen roll. Vad förändrar det? Inte ett dugg. Det ända som skulle vara härligt är att kanske tro på en bättre värld när man ska lämna alla underbara människor och minnen bakom sig!

Men jag ser verkligen upp till människor som tror på något. Även om det inte skulle finnas något så tycker jag det är fint att tro på något. Om jag skulle läsa en bok om religion? Nee. Men att lyssna på någon som tror på det när den personen talar från hjärtat, det är fint! Att man kan tro så starkt på något det inte finns något bevis på!

Folk kanske tycker dom är dumma eller konstiga för att dom tror på saker "som inte finns". Men dom som tror visar styrka, tålamod, kärlek och loyalitet. Jag tycker bara det är bra egenskaper!

My Life, My Dream

Lena Lindroth

RSS 2.0